VARSURI NOI: ÎNVIE, MAREȘALE!


28 IUNIE 1940 – MAREA TRAGEDIE A BASARABIEI!

ÎNVIE, MAREȘALE!

 

Mă-îneacă azi durerea, un lan de indignare,

Nu încape-n val de poezie cu piper și sare,

E un clopot ce sună-n dangăt de chemare:

La acțiune, frate, să evadăm din închisoare!

Țipăm cu toții despre nedreptate și robie,

Inapți, răpuși de goana după bunuri,

Ne revoltăm, dar așteptăm  să-învie

Un Mareșal ce-ar îndrăzni, cu tunuri,

Să ne răscoale din amorțire și răbdare

Contra celor ce au semănat înstrăinare,

Ne-au înhămat în jug de ascultare

Și noi ca… cuminți, îl ducem pe spinare.

Lăsați azi vorbele să zacă în poveste,

Ne revoltăm, dar „înainte mult mai este”,

Nu ne aude cerul, de nu suntem noi îngeri,

Nu ne ajută fratele, de nu avem convingeri,

Izbândă e acolo, unde poporul e stăpân în țară,

Unde guvernul nu-i un leș ce într-un iad ne cară!

Cât vom mai sta milogi, cu mâna ridicată

Și vom țipa: „Unire!”,  vom cere judecată?

Cât va lipsi granitul din vocea neamului unit,

Un strigăt răgușit se va-înălța la „cer” neauzit…

 

Eu sunt mamă, a mea menire-i să apăr ce iubesc,

Mi-e România Patria cu graiul ei cel românesc,

Purtat-am lanțuri ce mă mai îneacă în durere,

Dacă-i nevoie, adun în pumn a mea putere,

Pentru urmașii mei cer astăzi sfântă libertate,

Te așteptăm, învie, Mareșale, condu-ne spre dreptate!

26 iunie 2012  Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

