VERSURI: MOLDOVA MEA


 MOLDOVA  MEA

 

O  dragoste  de  țară  nu  poate  să nu  doară,

Te  prinde-n  zi  de  iarnă,  te-adună-n  prag  de vară…

Avem  în  jur  atâtea-n  toamnă  aurie bogății,

Că  te  cuprinde  groaza, cum  poți așa  sarac să  fii?

 

 

Trec fericită  marea  de  grâu cu  rouă  strecurată,

De  unde  acum ne plâng copii  flămânzi  în stradă.

Merg  cu  durere mută  la casele  de copii,

Unde se-ascund micuții  din  răi  părinți, dar  vii.

 

Prin  satul  meu  natal, de trec în  fapt  de  seară,

Mi se topește  sufletul,  găsind  în ulicioară,

Cărunți  părinți,  cu dorul  în ochi de sfinți,

Așteaptă revenirea  copiilor  în  lume  rătăciți.

 

De ce  această  țară, cândvă  înfloritoare,

Ajunge acum  o vatră  aplecată  în genunchi?

Și cum această  palmă  prea  scundă de pământ

Ajunge să  împartă o  doină  în  trei  limbi  de cânt?

 

 

Și  câte  lacrimi  triste,  sânge tânăr și  durere

Ne costă  ambiția  celor cu  sete  de  putere?

N-am  drept să văd  din dorul  greu  bătrânul  Nistru,

Mă-îneacă-n vame fratele  „iubit ” cu al său registu…

 

 

Și  pentru  ospeția  la copii  cu  ziua-n  plus rămasă,

Plătesc  tribut,  c-am  fost un oaspete la mine-n casă.

Ni s-au  rărit  flăcăi  cuminți  în  neguri  de  străinătate,

N-au  fete mândre și  frumoase noroc  să  fie  măritate.

 

 

Și  mai  avem  un mare neajuns  în dorul de copii,

Nu le aprindem noi făclii, ci-l  irosim  prin  nunți  și cumătrii.

 

Privesc cu greu  a mea MOLDOVĂ și chinuit  al meu  popor,

Și  mă  întreb  din ce  păcat a asfințit un falnic viitor?

În  care  stea  din cer este  un  ȘTEFAN  nou, biruitor,

Să ne adune-n  ȚARA  MARE  și  într-un român   popor…

 MARIA  BOTNARU

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

