MEMORIE VEȘNICĂ


ADRIAN PĂUNESCU –

FLACĂRA VEȘNICĂ

 

Sunt clipe ce ne înalță, ne mângâie,

Sunt  clipe ce ne adună o iubire vie,

Dar vin momentele ce nu pot să ne încapă

Și ne mână-n tumult ca pe-o grăbită apă,

Ne împinge pasul să pășim în veșnicie

Și regretăm, că-i  prea iute  stihie,

C-au mai rămas din coale albe de hîrtie,

Ce se visau înaltă și durută  poezie…

 

De atâtea ori cu slova-ți  m-ai crescut,

Din câte rânduri vorba-ți m-a durut

Și câte lucruri înțelepte-am dezlegat,

Și câte lacrimi grele am adunat

Din „Repetabila  povară” ce-ai lăsat…

M-ai legănat cu versul a câta oară,

M-ai dojenit: „Totuși iubirea ” să nu moară,

M-ai alinat în orice zi cu a ta mândrie,

Să mă renasc, să mă înalț mai sus, din agonie,

Peste un mal ce mă desparte de-a mea Românie.

 

Dar inima-ți n-a mai putut să încapă

Așa iubire ce-a fost culeasă, s-o împartă

Și te-a răpus durerea lumii, agonisită

Din tot ce a lipsit clipa împlinită…

S-a îmbrăcat în doliu România Mare

Și a alergat tristețea peste lungi hotare,

Căci ne-ai lăsat orfani, cu rană omenia,

Doar cu măria sa, o veșnică avere, Poezia…

Și-n dangăt lung de clopot, în  seară,

Plângea, îngenuncheată, durerea-n a mea  țară

Și  „Flacăra” ce ai aprins tu, vie,

Plângea și ea,  lumină caldă să ne ție…

Atunci am înțeles că Domnul știe cine ești,

Poetul ce cânta neobosit și vrea să-l însoțești…

 

Mă înfrupt din versul tău, nemuritor, ce ai lăsat

Și simt:  ești viu în a mea inimă,  tu n-ai plecat…

 17.10.2011              Maria Botnaru

Sursă imagine:    www. fotoionuț. blogspot.com

Acest articol a fost publicat în ISTORIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la MEMORIE VEȘNICĂ

  1. Fantastic beat ! I would like to apprentice while you amend your site, how can i subscribe for a weblog web site? The account aided me a acceptable deal. I had been a little bit acquainted of this your broadcast provided brilliant clear idea

Lasă un răspuns

