AHO! AHO! CU PLUGUȘORUL…


CU PLUGUȘORUL…

 

Aho! Aho! Vin azi cu plugușorul,

Nu pentru a vă ara, setos, ogorul,

Vin să vă aduc în brazde sănătate

Și să vă torn speranțe noi în toate!

Am ascuțit tăișul plugului în zori

Și au luat coarnele-n mâni ai mei feciori,

Să prelungească brazda din părinți,

Să cânte-o urătură și voi s-o auziți!

 

Și vin cu plugușorul meu la cei din sate,

Să vă trag brazde luminoase-n fapte,

Să vă aduc o urătură de la sfinți,

Să nu uitați iubirea-i din părinți,

Să o păstrați și s-o înmulțiți în fii,

Să fie țara-n siguranță  pe vecii.

Știu, pe la sate e lumină mai puțină

Și sunteți  chinuiți din lipsă de confort,

Și mai aveți prea multă modestie,

Să nu mai  intentați nici un complot;

Aveți o tainică-nțelegere cu a mea glie,

Ea nu vă lasă să gustați amărăciune vie,

Ci, cu sudoare, vă adună pentru sărbătoare

O pâne albă și cu sare, și o pace de la soare…

Să ne fiți sănătoși, plugarilor trudiți!

Sunt mândră să vă zic:

La mulți ani! Toți fericiți!

 

Mai trec cu plugușorul la oraș!

Aici mă-ntâmpină ca pe-un vrăjmaș

O agonie de mașini  fără răgaz

Și un aer ce mă-neacă cu un atac de gaz.

Ce multă lume, Doamne, se-mbulzește,

Aleargă, țipă, nici nu mai zâmbește.

De parcă n-ar veni o sărbătoare,

Ci un potop cu  ape colosale.

Îi rog pe toți urarea să-mi asculte,

Dar îmi răspund că grijile-s prea multe,

Că au copii și viața s-a scumpit

Și nu simt sărbători, ci un sfârșit.

Și mă întreb avem și noi un stat modern,

Cu o mare grijă pentru noi, și un guvern?

Știu că suntem săraci, trăim din împrumut,

De ce atunci împrumutăm puțin, nu mult,

De-ajunge doar pentru bogați să huzurească,

Iar cel sărac aleargă  să supraviețuiască?

E cel viclean  cu un drept mai mare?

Are unul favoruri și altul nu le are?

De ce să nu-mpărțim această bogăție

În părți egale, câte o felie?

Vreau să-m-asculte și in parlament,

Dar știu acolo nu am nici un drept.

Cu „dibăcie”,  ne fac legea pe hârtie,

Dar până o avem, ea nu mai este vie,

E veche, e trecută, e cu neajunsuri,

Se joacă ei, din viață ne fac cursuri,

Cum să visăm, cum să sperăm,

Poate și singuri, fără ei, ne descurcăm?

Cu plugușorul bine ascuțit,

Vreau să le trag o brazdă de cuțit

Și-l chem pe Eminescu să mă-nvețe,

Să vină cu a lui  vorbă despre Țepeș!

Ce mulți s-ar deștepta și ar ceda,

Bucata ce-au furat, precis, ar lepăda,

S-au, poate, cred că omul are două vieți

Și dintre toți, ei sunt cei mai deștepți?

Le zic acum să nu se mai încrunte,

Dacă ar fi cu mintea-n multe cute,

Noi nu am fi la sărăcie-n frunte

Și plini de super  datorii,  cărunte…

Azi nu le zic un an mai fericit,

Știu, hoțul, de-i bogat, și-așa e împlinit.

Vreau să le zic urare cu plugul pe spinare,

Nu la mai mult și la mai mare,

Ci la o judecată  fără îndurare

Și la mulți ani, dar toți în închisoare!!!

 

Iar pentru omul cel cinstit urez:

Aho! Aho! E timp de răsculare!

Și dacă n-ai curaj, dar ai răbdare,

Cu ce să te ajut în prag de sărbătoare?

Dar eu te venerez,  prin lipsă mare,

Ai o imunitate și supraviețuiești,

De acea-ți zic: Un an mai fericit!

Să mă audă bunul  Dumnezeu,

Să schimbe și din leatul tău,

Din sănătate cu desaga să-ți măsoare,

Cu voie bună și curaj, să te-mpresoare

Și anul care vine să fie pentru fiecare

O mare de dreptate și  cu o leafă mare,

Să poți gusta din plin o sărbătoare!

 

Aici închei a mea urare, cam cu sare,

A obosit și plugușorul de atâta  jale,

E greu să dai o brazdă-n a mea  glie,

Dar nu ne întristăm: speranța este vie!

La anul și la mulți ani cu pace, bucurie!

28 decembrie   2011

Acest articol a fost publicat în ATELIERE DE CREAŢIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

