VERSURI NOI: SĂTULĂ DE NĂPASTĂ


SĂTULĂ DE NĂPASTĂ

SĂRATA GALBENA CU MARIA BOTNARU

Cuvintele, în iureș de ocară, se încing,

Și, mizantropic,  gândul mi-e nătâng, 

Mi-e  cântecul de clopot un frământ,

De așa viață sunt sătulă până-n gât!

 

Mi-e silă de-acest cuib de demnitari,

De slugile-i supuse, de parlamentari,

De hrinca de putere, ce nu pot s-o împartă,    

De cearta lungă, hrăpăreață și nedreaptă,

De verbele pustii ce sună a deșert,

De laș, de venetic ce pare înțelept.

E veninosul spin un trădător străin,

Dar când te vinde-un frate,

                                  e focul din suspin…

 

Oftează firul grâului cu rădăcină scundă,

De arșița străiă cum oare să se ascundă,

Tu spune-mi, bobule, cu ce să te ajut?

A mea povară-i mult mai grea

Și mi-e răbdarea sârmă de la Prut.

Pentru a rezista, rup zi la zi din ea,

Dar e rugina ei, pe semne, blestemată,

Nu-și roade ghimpii, îi ascute-nverșunată.

 

Eu m-aș ascunde-n trupul munților Carpați,

Amară, lacrima s-o-mpart cu ai mei frați,

Din aer și din grai să sorb pe săturate,

Să mă-ndrumeze nu străinul, al meu frate.

Și soarele să fie românesc și el,

Să nu aud nici venetic și nici mișel…

Dar cum să las o palmă de pământ

Pe mâna celor ce-o golesc și-o vând?

Dacă vom evada cu toții-n lanțul carpatin,

Rămâne spicului tot chinul meu…

                                   român basarabean străin.

8 aprilie 2013     Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în ATELIERE DE CREAŢIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

