VERSURI NOI: CUVÂNTUL MAMEI


Poteci de gânduri…

Gândul despică creierul meu, ca pe o buturugă, prinsă în cleștele grijilor.  Copii mici – griji mici,  copii maturi – poveri grele… 

De multe ori auzeam aceste vorbe, rostite printr-un oftat de mama mea, care a crescut cinci copii și mi se părea că nu are dreptul la așa vorbe, căci toți eram sănătoși și căpătuiți cât de cât.  Abea acum, când sunt neputincioasă în fața unor nedreptăți de soartă, oftez mai des și involuntar îmi vin pe limbă  vorbele mamei,  înțeleptă dintotdeauna…

CUVÂNTUL MAMEI

(măicuței mele Zinaida Vlas)

Sărata Galbenă a Mariei Botnaru

Ah, mamele, scumpele mamele,

Păstrați-le albe năframele,

Scutiți-le galbene toamnele,

Al  iernii argint, cam fragil,

Tiviți-l cu flori de april…

Căci sfintele mamele,  mamele,

Sunt  ghem de neliniști, sărmanele,

Prin vremi le răzbește,  înțeleptul, cuvântul,

Puterea lui sparge mormântul

Și-atât de adânc sapă-n creier granitul,

Încape în el, cu toți codrii, Pământul…

22 ianuarie 2014       Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în ATELIERE DE CREAŢIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

