UȘOR, FRUMOS, GUSTOS: Chifle dulci cu dovleac din Cufarul cu bucurii


UȘOR, FRUMOS, GUSTOS: Chifle dulci cu dovleac din „Cufarul cu bucurii„ 

Am decretat săptămâna aceasta, ca fiind săptămâna dovleacului și am ales, ca în prima zi a săptămânii să pregătesc aceste chifle dulci cu forma si savoare de dovleac. M-am gandit si la scortisoară, desigur…Si îndată vă spun ce mi-a mai trebuit pană în momentul în care le-am savurat cu adevărat, căci timp de povești nu-i!  🙂

P1200255

Ingrediente:

Pentru aluat: 500 gr. făină, 250 ml lapte acru, iaurt gras, sana, 150 ml. ulei,        11 gr. drojdie uscată, o lingurită sare,  un ou, o lingură zahar.

Pentru umplutură:

400 gr. dovleac curățat, 4 linguri zahăr, 25 gr. unt,  un vârf de cuțit scortisoară.

Un ou pentru uns si câțiva miezi de nucă pentru codițe.

 Mod de preparare:

Mai întâi se pregătește umplutura de dovleac. Se rade dovleacul și se călește cu un cub de unt și cele patru linguri de zahăr, până se evaporă apa. Se lasă la răcit. Apoi se trece la prepararea aluatului.Se amestecă laptele acru cu uleiul și se încălzec foarte puțin pe foc moderat, maxim 30 de grade să aibă la final! Intr-un vas incăpător, se amestecă făina cu drojdia uscată, se face un crater în care se toarnă compoziția de lapte acru și ulei. Se adaugă apoi zahărul, oul, sarea ăi se frământă la grămadă fără niciun stres, vă asigur eu, după ce am facut acest lucru de zeci de ori, că aluatul acesta este nepretențios și iese de fiecare dată fără efort! Dacă vi se pare prea moale, mai adăugați maxim două linguri de făină, asta în cazul în care aveți făină prea pretențioasă, a mea e foarte cumsecade și iese la fix! 🙂  După frământare, se lasă la crescut intr-un loc călduț timp de 30/35 de minute. Se împarte apoi aluatul în bile mai mici, mai mari( depinde cât de mari doriți să iasă). Se aplatizează fiecare boț de aluat cu podul palmelor, dându-i-se o formă cât de cât rotundă și în fiecare disc format se așează o lingură de dovleac, se închide cercul dandu-i-se forma de sferă si se asează direct în tava, pe hartie de copt, cu partea unde s-au strâns mărginile aluatului în jos.  Se lasă la crescut incă 15 minute și apoi se ciupesc cu o foarfecă pe margine, pentru a crea forma de dovleac. Se apasă în centru cu degetul mic și i se pune o bucată de nucă drept codită, se pensulează cu ou bătut si gata, la cuptor 35 de minute! La câteva minute după ce le-am băgat în cuptor mirosea îmbietor în casă și am stat numai cu ochii pe ceas, așteptand să se coacă mai repede! Și s-au copt…

P1200234

Se poate cresta mai mult, dar eu nu m-am riscat, fiindca mi-era teamă, că va curge mândrețe de umplutură dovlecoasă! 🙂 Dar dovlecii mei chiar au fost frumosi, parol!

P1200236Aspectul ca aspectul, dar gustul…Gustul e demn de  a-i incerca fara cel mai mic regret!

P1200244Vă spun poftă bună, cu promisiunea unei săptămâni mai mult decat dovlecoase! 🙂

Sursă:  http://www.cufarulcubucurii.wordpress.com

Acest articol a fost publicat în ATELIERE DE CREAŢIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la UȘOR, FRUMOS, GUSTOS: Chifle dulci cu dovleac din Cufarul cu bucurii

  1. geladumi zice:

    Va multumesc!Mi-ati facut o bucurie pentru care nu-mi gasesc asa usor cuvintele de multumire!

Lasă un răspuns

