Momente de inspiro (1): Iarăși despre dragoste


Momente de inspiro (1): Iarăși despre dragoste 

Am răscolit și azi blogosfera, pentru că e un lucru minunat, e atât de ușor a depista ce și cum gândesc atâțea oameni, pe care nici măcar nu știi cum îi cheamă, dar te apropie gândurile pe care le expun pe bloguri.

Momentul de inspiro mi-a venit de pe blogul, pe care îl citesc, de fiecare dată, cu sufletul la  gură

 https://tacereapasilortarzii.wordpress.com/2016/11/23/avem-nevoie-de-recreatie…

  Nu există suflare omenească să nu se fi întrebat, dacă a cunoscut iubirea adevărată. Din experiența sa, încearcă să dea un răspuns, așa cum a nțeles-o, cum a trecut-o, cum a împărtășit-o, dăruit-o, oferit-o, folosit-o, furat-o, trădat-o, exploatat-o…  s-ar putea de lungit acest fir pe multe pagini, agățând un verb de altul… 

– Ce este dragostea în viața omului?  –  mi-am întrebat prietenii mei, un cuplu, care  trăiește împreună mai bine de 35 de ani. 

Ea a zâmbit enigmatic, în loc de replică, el a bolmojit nemulțumit sub mustăți:

– Mă întrebi azi despre dragoste, când am atâtea griji, sănătate n-am, bani nici atât… să mă fi descusut la 20 de ani, îți spuneam ceva la acest subiect…                                                       I-am privit cu admirație, pentru că mai văd eu cum li se înseninează privirile, când li se găsesc,  acele scântei, ce răsar, când sunt duși pe glume frumoase vis-a-vis de cuplul lor, vorbesc mai mult decât modestia, cu care sunt înzestrați de ceruri.                                                                                                                                                      Le-am zâmbit cald, zicând:

– Poate de-aceea cu timpul vin pe capul omului maladiile, deoarece se domolește, se stinge fiorul, care-l provoca în anii tineri la vis, la realizări, la dans, la călătorii… la zbuciumul adevărat al vieții… căci anume dragostea ne lungește zilele, ne întinerește, ne face fericiți. În privința voastră sunt liniștită, că nu prea sunteți căzuți în gălbenări,  n-o mai faceți pe modeștii… Nimic grav, că nu vreți s-o definiți, esențial e că o trăiți și acum, căci până la urmă, cât de banal ar suna, tot ce ne rămâne nu sunt banii, nici averea, ci iubirea.

      S-au scris atâtea tratate despre acest sentiment miraculos, dar nu s-a găsit o formulă, ce ar defini-o exact și nu e de mirare, căci fiecare o trăiește, o primește și o dăruiește după cum o simte sufletul și numiți-o cum vă convine: stimă, admirație, afecțiune, simpatie… important e să-ți umple sufletul până peste, altfel viața nu are rostul cuvenit, trece pe alături.  Nu înțeleg și nu voi înțelege niciodată formula dragoste necondiționată, a trecut și prin sufletul meu, o stare când viața devine ca o loterie, o stare de nesiguranță, când trăiești doar cu ziua de azi, ca și cum mâine nu va mai fi nimic. Unde este locul aspirațiilor, viselor de viitor în această relație, dacă nu e nici responsabilitate, nici siguranță…  poate cuiva îi convine!

Iubirea, dacă e iubire adevărată, e un templu sfânt, înălțat de sufletele celor doi, devenind un întreg,  altfel e ceva unilateral, ce ține de acum, aici și atât, adică nimic serios…  necondiționat. V-ați întrebat vreo dată câți copii rămân nenorociți din cauza iubirii necondiționate, pentru că-n orice moment unul din părinți vrea altă iubire,  la fel… necondiționată?!

Să iubiți și să fiți iubiți cu adevărat!

 23 noiembrie 2016 Maria Botnaru

Acest articol a fost publicat în ATELIERE DE CREAŢIE, MOMENTE DE INSPIRAȚIE. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Momente de inspiro (1): Iarăși despre dragoste

Lasă un răspuns

