IMPERATIVUL ZILEI: Oare nu e nici o ieșire?


Oare nu e nici o ieșire?

basarabia1603

De  ceva timp locuiesc în orașul București, la copiii mei. A fost un vis al meu să mă stabilesc aici cu traiul, da, un vis pe care îl asemuiam cu un  început fericit de viață, dar acum, când am trăit vre-o trei luni,  m-am pomenit că nu locul te face fericită, ci starea de spirit pe care o porți zi de zi ca pe un strai sufletesc. Îmi închipuiam, că evadând din infernul rusesc, orașul Tighina, unde am locuit 37 de ani, în Tara mea, România, îmi voi găsi liniștea și împăcarea, echilibrul, pe care nu-l puteam obține în orașul rusificat, unde nu te puteai exprima îm limba română, fără a fi insultat, nici măcar în transportul public.

Acum, aflându-mă în mijșocul familiei, alături de un nepoțel extraordinar, ce îmi turuie la ureche ziua plină dulcele grai matern, acum durerea pentru Basarabia a devenit o povară, care nu-mi sloboade cugetul nici măcar pentru o secundă, pentru că tot dramatismul, în care supraviețuiesc românii basarabeni, se răsfrânge asupra generațiilor în creștere, în care ne punem toate speranțele.

Și, aflându-mă acasă, aici, îmi dau seama că am trecut Prutul cu toate grijile și gândurile, care mă chinuiau acolo, pentru că sufletul ține la locul unde s-a născut, unde a copilărit, de fapt acestea și sunt rădăcinile, ce-i dau puteri, sevă pentru a trăi.  Ca niciodată vreau  întregire, ca niciodată mă doare sufletul de micuții din grădinițe și școli, care, în dependență de partidul politic, ce  „domină” teritoriul, își formează atitudinea față de limba și neamul românesc. Când și cum, Doamne, se poate de rezolvat o problemă a unui neam dezbinat? Oare nu e nici-o ieșire?

7 decembrie 2016       Maria Botnaru

Sursă imagine: www. google. md

Acest articol a fost publicat în IMPERATIVUL ZILEI și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

